AB16: Ruby On Rails 101

February 28, 2016

Merhaba,

Bu yıl Aydın’da gerçekleştirilen Akademik Bilişim etkinliğine katıldığımı bir önceki yazımda belirtmiştim. Bu yazımda ise bu etkinlik öncesi yapılan kurslardan ve bana olan katkılarından bahsedeceğim.

Kurslar daha önceden organize edildiği şekilde gerçekleşti. Kurslar listesi ve kurs öncesi bilgileri Akademik Bilişim’in sitesinden aldık. Etkinlik sonrasında kurslarla ilgili rakamlara dayalı bilgiyi Mustafa Akgül hocamız açıkça vermiş.

Kurs öncesinden başvurular alındı. Her katılımcının sadece 3 tercih hakkı vardı. Bense bu tercihlerimi sırasıyla Ruby On Rails 101 – Django – Siber Güvenlikti. Ve ilk tercihim çıktı çok şükür. Hocalarımız Lab2023’ten İsmail Akbudak, Tayfun Öziş Erikan ve Uğur Özyılmazel. Şahsen birbirinden yetkin bu hocalardan çok faydalandım.

  1. Gün: İlk tanışma ve kaynaşma oldu. İstatistiklere bakıldı sınıf ne durumda diye. Kim, hangi dille ne uğraşıyor diye. Tabi az da olsa görmüş olduğumuz dilleri de söylediğimiz için çok farklı bir grafik çıktı ortaya. İlk gün temel olarak Ruby temellerine göz attık. Halbuki katılımcıların ön şart olarak Ruby eğitim setini tamamlamaları gerekiyordu. Tabi ben buna artı olarak farklı araştırmalar da yapmıştım. Özellikle Ruby-Lang sitesinden çok şey kaptım. Ruby temellerini gördükten sonra VCS sistemlerini ve tabii ki Git sistemini gördük. Scrum, Agile ve Web konusunu işledik. Birinci gün genel olarak bu şekilde geçti.

  2. Gün: Rails’e giriş yaptık. Tabi öncesinden gerekli Gemleri kurduk. Ve kullanıcı sistemli Rails blog uygulamasına başladık. Uygulama süresince bir çok hata aldık. Çünkü katılımcılarda farklı farklı işletim sistemleri vardı. Haliyle farklı farklı hataları oldu. Ama gün sonuna kadar bunu halletmiş olduk. Hele ki scaffold olayını gördükten sonra “Hey şey bu kadar kolay mıydı?!” dedik. Scaffold bizim yaptığımız o kadar şeyi tek bir satırda yaptı. Günün sonuna kadar da Tayfun Hoca’nın sunumuyla MVC’nin Model bölümünü bitirdik.

  3. Gün: Son gün olmasını istemezdim açıkçası çünkü çok verimli geçiyordu. Sabahtan akşama kadar kod yazdık o gün. Model bölümünün üstüne uygulamalar yaptık. Bugün İsmail Hocamız bayağı yoruldu. Sabahtan akşama kadar kod yaz ve çıkan hatalara çözüm bulmaya çalış. Bugün çıkan hataları toplayıp stackoverflow’da cevaplasaydı eminim fena repütasyon kasardı. Gün sonuna doğru Kebab projesinin bir alt projesi olan Kibele’yi yaptık. Kibele kısaca bir dashboard ve gem sitesinde çok iyi geri bildirim almış. Bir bakın derim açıkçası..

Özetle:

Bu kurs Ruby on Rails hakkında 3 günde alabileceğim belki de en iyi eğitimi almamı sağladı. Tayfun Hocamızın sunumuyla, İsmail Hocamızın workshopuyla ve tabii ki Uğur Hocamızın tips and trickleriyle müthiş bir eğitim oldu. Bu arada Linux Yaz Kampı’nda bunun daha uzunu oluyormuş. Geçen yaz yaptığım stajla kaçırdım bu fırsatı fakat siz kaçırmayın. Hele ki 2. sınıf iseniz. Free Software topluluğu çok farklı gerçekten. Olabildiğince yakın olmaya çalışın derim. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere…