Bir önceki yazımızda Git ve git’in kurulumundan bahsettik. Kurulumunu tamamladıktan sonra yapmamız gereken ayarları da bu yazımda bahsedeceğim.
Projelerde yapacağımız değişikliklerden sonra göndereceğimiz commit mesajları olacak. Fakat bu mesajın sizden gittiğini belirtmemiz için öncelikle kimlik ayarlamaları yapmamız gerekiyor. Bunu da git config komutlarıyla kolaylıkla yapabiliriz.
Öncelikle Terminal yada komut satırına giriyoruz. İsim ve e-mail ayarlarımızı yapmamız için aşağıdaki kodları kullanıyoruz.
git config --global user.name "İsminiz"
git config --global user.email "emailiniz@domain.com"
Bu kodları çalıştırdıktan sonra yaptığımız ayarları listelemek için kullanacağımız kod:
git config --list
Ayarlarımız da aşağıdaki gibi listeleniyor:
user.name = İsminiz
user.email = E-mailiniz
Bu ayarlamaları da yaptıktan sonra Git sistemini öğrenmeye başlayabiliriz. Bununla alakalı daha detaylı kaynakları da listeleyelim.
Gelecek yazıda da Git’e sağlam bir giriş yapacağız.