Ya aslında burada Jekyll’in faydalarını sıralayacak değilim. Kaldı ki o kadar detaylı bir bilgiye de sahip değilim. Jekyll’e geçmemdeki sebep WP’den daha iyi olması da değil. WP’den sıkıldım ve daha lite bir şey olarak Jekyll’i denemek istedim.
Ve öğrencinin en önemli sorunu nedir? PARA! Natro’dan 2 web sitesi kurmak için aldığım hosting’in kurumsal planda yıllık ücreti 190 lira civarıydı. Ve açıkçası 2 web sitenin sadece birini -o da kendi web sitemi- kullanıyordum. Geçen sene yenilememin sebebi yılbaşına özel %25 indirim uygulamalarıydı. Bu sene öyle bir şey yapmadıklarından dolayı biraz bozuldum açıkçası. Sonra da web hostinglerin patlamasını da göze alarak Natro’ya veda ettim. 190 lira bir şey değil diyebilirsiniz. Fakat öğrenci Napolyon gibidir, üç şey söyleme hakkı olsa “Para para para” der. Fakirdir öğrencioğlu!
Jekyll’in güzel yanı localde de dosyalarınızın olması. Oldu ki Github falan patladı (Allah göstermesin.) dosyalarınız localde olduğundan hiç bir kaybınız olmaz.
Bunun gibi bir site yapmak çok kolay. Github’ta beğendiğiniz Jekyll temalarının reposunu forklayıp kullanıcıadınız.github.io diye reponun ismini değiştiriyorsunuz ya da cloneluyorsunuz. Sonra da reponuzda değişiklikler yapıp pushluyorsunuz. Ne kadar da kolay değil mi? Hele bir de domain alırsanız kendi adınıza mis gibi olur o zaman. Ve son olarak bu sitenin teması hariç beğendiğim üç temayı da paylaşayım sizle: