Okumayın!

July 8, 2018

Peki neden okumayın diyorum? Kıymetli okurlar, sevgili misafirler bugün size eğitim hayatımda gördüğüm olaylar ve çektiğim sıkıntılar yüzünden bu tavsiyeyi veriyorum.

En başından alalım. Lisenin bitişinden yani üniversite sınavlarının başlangıcından. Eğer doğru düzgün lise eğitimini almadıysanız ve politik olarak ülkenin durumu son dönemdeki gibiyse yaşayacağınız kafa karışıklığı Einstein uzay için öngördüğü sonsuzluk tanımıyla yarışacaktır.

YGS’yi bir şekilde geçtim. Elimizden geldiği kadarını yapmaya çalıştım. LYS’de de Matematik-Geometri ve Fen Bilimleri sınavına girdim. Tam 4 sene aldığımız eğitimin meyvesini toplayacağımız sınavlardı bu sınavlar.

Fakat arkadaşlar, özellikle mühendis adayı arkadaşlar size sesleniyorum! Biz neden mühendislik bölümünün ilk sınıfında temel vermek amaçlı Matematik ve Fizik dersleri alıyoruz? Bizim lisede gördüğümüz türev ve integral başka evrenlerde mi işliyordu? Ve işin ilginç tarafı biz bu derslerden kalıyoruz.

Özellikle şu sıralar boğuştuğum bir ders var 4 senedir veremedim. Diferansiyel Denklemler. Bakın bu dersin kendi hocası bile “Sizin işinize pek yaramaz” diyor.

Benim okuduğum okul Namık Kemal Üniversitesi Çorlu Mühendislik Fakültesi. Eğer buraya gelme gibi bir niyetiniz varsa, özellikle Bilgisayar Mühendisliği için konuşuyorum, gelmeyin. Hocaların çok azı hariç yeni teknolojilerden haberi yok. 18. yy’dan kalma bilgileri sana yükleyip mezun ediyorlar. Yazılım Geliştirici olmak istiyorsanız hiç bir şekilde diplomaya ihtiyacınız yok. İnternette sınırsız kaynağa ulaşabilirsiniz.

Ülkedeki sayılı üniversiteler dışındaki üniversitelere gitmeyin. Gerekirse açıktan okuyun ve zanaat öğrenin. Bunu içtenlikle söylüyorum. Cehalet ile boş bilgi yüklenmek arasında hiçbir fark yoktur.

Hani derler ya “Babam beni üniversite mezunu edene kadar 12 sene sigortamı yatırsaydı şimdiye emekli olurdum” diye. Heh aynen o şekil…